The OBViOUS "SiX SeCoNDS 'TiL SuNSHiNE" 日本 | USA
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FiRe
ファイア (ジミ・ヘンドリックス
© Jimi Hendrix 1967.
Alright,
Now dig this, baby
You don't care for me
I don'-a care about that
Gotta new fool, ha!
I'm laughing at that.
I have only one burning desire
Let me stand next to your fire
CHORUS:
Let me stand next to your fire [Repeat 4 times]
You say your mum ain't home,
it ain't my concern,
Just play with me and you won't get burned
I have only one itching desire
Let me stand next to your fire
CHORUS:
Let me stand next to your fire [Repeat 4 times]
BRIDGE:
Ah! Move over, Rover
And let Mister C take over
Yeah, you know what I'm talking 'bout
I've just gotta give you a big wet kiss girl.
SOLO
Nah nah nah naaaaah. Oooooo!
Come on over baby, now!
And dig this:
You wanna to gimme your money
you better save it, babe
Save it for your rainy day
I have only one burning desire
Let me stand next to your fire
Let me stand next to your fire [Repeat]
16) BONUS TRACK: FiRe © Jimi Hendrix 1967. Jimi Hendix and I have always had a strange relationship in my head. I liked Jimi... but didn't understand Jimi. I liked his hits. I loved his clothes. I just wasn't a huge fan originally. I couldn't 'get' his "far out" sense of humor, until much later. What is most notable about him is his oneness with his instrument. He played with complete abandon. I was shown how to appreciate Jimi and practice such a relationship with my guitar from my teacher Stan Lassiter. (I now regularly practice calculated unpredictability when I perform thanks to Jimi, by way of Stan. Now it amazes me to think that I was born and living in the same city as Jimi was (NYC) during his most prolific historic years. The strangest part of our "strange relationship" however, is that Jimi Hendrix and I share a 2-degree of separation through my father. You see, when my parents were struggling actors in New York (on and off Broadway) my father's best friend was the drummer for the band Cat Mother and the All Night News Boys. My father was asked to join Cat Mother but yet didn't because he had a new son to take care of, moi. Ironically, Cat Mother's first album was produced by, none other than, Jimi Hendrix. "FiRe" was the song that best represented the best parts of the Jimi Hendrix Experience: Groove, intensity, simplicity and humor. Our version is somewhere tempo-wise between the Experience's version and the Red Hot Chili Pepper version. Atsushi is the featured bassist on our version. Brad chimes in with his distinctive harmony: "let me stand next to your fi-yaa." Tim nailed this in one take. Recorded December 27, 2007. |
16) BONUS TRACK: FiRe (Jimi Hendrix) ボーナス・トラック: ファイア (ジミ・ヘンドリックス) © Jimi Hendrix 1967. わたしの頭の中では、ジミ・ヘンドリックスとわたしは、いつも奇妙な関係でした。わたしはジミ・ヘンドリックスは好きでした。・・・でも、彼のことは理解できませんでした。ジミのヒット曲は好きでした。服装も好きでした。でも、もともとはそんなに熱狂的なファンではなかったのです。ずっと後になるまで、彼の型破りなユーモアのセンスを理解することはできませんでした。特筆すべきは、彼の楽器の弾き方でしょう。彼は思うがままに楽器を操りました。わたしは、恩師のスタン・ラシターから、ジミの良さ、またギターとの付き合い方を教わりました。(スタンを通じてですが、ジミがいてくれたおかげで、今では、パフォーマンスの度に、計算されたアドリブ演奏の腕を磨いています。)今思うと、彼が一番たくさん曲を書いていた、あの歴史的な時期に住んでいたのがニューヨークで、ちょうどその時にわたしもニューヨークに生まれたなんて、すごいことだと思います。 わたしと彼の「奇妙な関係」の最も奇妙な点は、わたしの父を通じて、彼とわたしは「2次の隔たり(自分の知り合いを2人以上介すとジミ・ヘンドリックスにつながる関係)」だったということです。わたしの両親がニューヨークのブロードウェイ・オフブロードウェイの売れない役者だった時、父の親友がキャット・マザーとザ・オール・ナイト・ニュース・ボーイのドラマーでした。父はキャット・マザーに入らないか、と誘われましたが、息子、すなわちわたしが生まれたばかりだったので、断ってしまいました。皮肉にも、キャット・マザーのファースト・アルバムのプロデューサーは、他ならぬジミ・ヘンドリックスだったのです。「ファイア」は、ジミ・ヘンドリックスのエクスペリエンス時代のグルーヴ・激しさ・シンプルさ・ユーモアの集大成の曲です。テンポで言うと、我々のは、エクスペリエンスとレッド・ホット・チリ・ペッパー・バージョンの中間という感じです。我々のバージョンでは、アツシのベースが中心になっています。ブラッドが独特のコーラス:「レット・ミー・スタンド・ネクスト・トゥ・ユア・ファイアァァァァ」を付け加えました。ティムは一発で完璧なテイクを録りました。 2007年12月27日録音。 |
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